מול המסך בצורה החיובית

מול המסך בצורה החיובית

תקופת הקורונה הביאה לשיאים חדשים ב "זמן המסך" של הילדים.

נפרצו ונשברו כל השיאים, וההורים שמזגזגים בין הניסיון לעבוד מהבית (למי שעובד..), לבין הזומים של הקטנטנים, הרימו ידיים.

אם בעבר הומלצו עד שעתיים ביום מול המסך, כיום, 5-6 שעות מסך יומיות אינן חריגות, ולעיתים אף יותר.

אז נכון,

לעיתים מתבצעת חלוקה בספירה בין זמן מסך שהוא שיעור זום שמתבצע מטעם בית הספר, וזמן מסך "נטו" – משחקים, צפייה בטלוויזיה וכו'.

אבל,

במקרים רבים השילוש הקדוש של מחשב-טלפון נייד-טלוויזיה אינו מובחן ומופרד, לא לפי תכנים ולא לפי מכשיר.

אחד הדברים הטובים שגילינו, כבר בסגר הראשון, הוא את מגוון הפלטפורמות לילדים, שמלמדות תיכנות.

זהו, בעינינו, השימוש המיטבי בזמן המסך.

הילד/ה לומד/ת דברים חדשים, מתנסה, מוצא/ת פתרונות ומגיע/ה לתוצרים לעיתים מרשימים.

כל מה שצריך זה לפתוח חשבון משתמש, ולהתחיל להתנסות.

עם הזמן, עולים בשלבים, מקבלים לייקים ומשובים מקולגות, לומדים דברים חדשים, ומפיקים תוצרים יותר מרשימים.

ועוד "סוד" – באתר של משרד החינוך, תחת השיעורים המוקלטים, ניתן למצוא מגוון רחב של שיעורים שמסבירים ומלמדים.

אז אצלנו פתחו חשבון בסקראץ', ואתם יכולים לראות את מספר תוצרים:

חדר בריחה חלל

משחק יריות

באור השחר

שערכה ותכנתה בת ה-8

 

דבר המתכנתת: "בהתחלה זה אולי קצת קשה אבל עם הזמן הבנתי כל מיני דברים שלא ידעתי ויצרתי המון פרויקטים. ושיתפתי אותם עם ילדים מתכנתים אחרים והם עשו לי לייקים"